MTSM
Carmina Burana
CARMINA BURANA – HET NATIONALE OPERA & BALLET
VAN OEKRAÏNE ODESSA
Data
Theater
Prijs
Zondag
9 april 2023
Theater aan het Vrijthof
Vrijthof 47, Maastricht
Vanaf
€ 55,-
Maandag
10 april 2023
Theater Castellum
Rijnplein 1-3, Alphen a/d Rijn
Vanaf
€ 47,-
Dinsdag
11 april 2023
De Goudse Schouwburg
Boelekade 67, Gouda
Vanaf
€ 30,50
Woensdag
12 april 2023
Toon Hermans Theater
Mgr. Claessensstraat 2, Sittard
Vanaf
€ 49,50
Donderdag
13 april 2023
Flint Theater
Coninckstraat 60, Amersfoort
Vanaf
€ 40,50
Vrijdag
14 april 2023
Stadsschouwburg De Harmonie
Ruiterskwartier 4, Leeuwarden
Vanaf
€ 33,50
Zondag
16 april 2023
Luxor Theater
Posthumalaan 1, Rotterdam
Vanaf
€ 31,50
Trailer
Flyer

Info
De schouwburg van Odessa en haar gezelschap zijn de nationale trots van Oekraïne
Een origineel en magisch muziekspektakel in een nieuwe, gedanste, interdisciplinaire versie. Orff baseerde zich op een verzameling rebelse, Middeleeuwse teksten, handelend over het lot.
Over de lente, de zinnelijke liefde, drinkgelag en de tijdelijkheid van het bestaan.
Deze poëtische editie uit Odessa, beleefde zijn wereldpremière, een internationaal succes, vlak voor het begin van de pandemie in februari 2020.
Dirigent: Igor Chernetski.
Koordirigent: Valerii Regrut.
Kinderkoor: Parels van Odessa – Larissa Garbuz.
Pers






“Gerard Mosterd”

“Carl Orffs aanstekelijke buitenbeentje”

“New choreographic version of Carl Orff’s ‘Carmina Burana'”
“Het grote staatsensemble van Oekraïne uit Odessa komt naar Flint”
“Dansen als(of) je leven ervan af hangt”
“Oekraïens staatsensemble uit Odessa komt naar het Luxor met de Carmina Burana”
“Een Oekraïense Carmina Burana met een Amersfoorts tintje, dankzij Gerard Mosterd.”
Interviews
CARMINA BURANA – HET NATIONALE OPERA & BALLET
VAN OEKRAÏNE ODESSA
Foto’s










































































































































































































































Odessa Opera
During The War


Video’s
MTSM
Carmina Buruna 2020
28 & 29 februari 2020
Voorstelling
CARMINA BURANA
Data
28-02-2020
29-02-2020
Theater
Odessa
Oekräine
Tickets
Op 28 februari 2019, werd de première van de podiumcantate “Carmina Burana” van Karl Orff gehouden op het podium van het Odessa Opera House. De deelnemers aan de voorstelling waren de operasolisten Alina Vorokh (sopraan), Oleksandr Prokopovych (tenor), Bohdan Panchenko (bariton); ballet dansers Liliia Ivanova, Polina Kalina, Yelizaveta Matvieieva, Anastasiia Rudnieva, Maryna Stryzhakova, Yuliia Temchenko, Roman Kalin, Kostiantyn Leshchynskyi, Kristian Nikulytsia, Viktor Pelykh, Serhii Tkachuk; koor, theaterorkest, kinderkoor “Pearls of Odessa” (Larysa Harbuz) evenals. Dirigent – de chef-dirigent van het theater Viacheslav Chernukho-Volich.
Op 29 februari 2019, vond de tweede première plaats. De sopraanpartij werd uitgevoerd door Alina Druhak, de rest van de deelnemers bleven hetzelfde. De voorstelling werd gedirigeerd door Ihor Chernetskyi.
Gefeliciteerd met de première!
Opera Odessa

Informatie
Music: Carl Orff
Concept / Direction / Choreography / Dramaturgy / Scenography: Gerard Mosterd
Orchestra, choir, ballet and solo singers (150 employees): National Opera & Ballet of Ukraine, Odessa
Alina Vorokh / Alina Druhak (soprano), Oleksandr Prokopovych (tenor), Bohdan Panchenko (baritone)
Dance: Liliia Ivanova, Polina Kalina, Yelizaveta Matvieieva, Anastasiia Rudnieva, Maryna Stryzhakova, Yuliia Temchenko, Roman Kalin, Kostiantyn Leshchynskyi, Kristian Nikulytsia, Viktor Pelykh, Serhii Tkachuk
Conductor: Igor Chernetski / Vyacheslav Chernuho-Volich
Choral Conductor: Valerii Regrut
Children’s choir: Pearls of Odessa – Larissa Garbuz
Assistant choreographer / Repetiteur / Additional co-choreography: Julia Mitomi
Video: Sibe Kokke
Costumes: Nancy Avondts
Light: Vasko Lisic
Decor: Steven Demedts
Co-production: National Opera & Ballet of Ukraine, Odessa, MTSM BV Netherlands, Prima Donna Events Belgium
Trailer
Undoubtedly, “Carmina Burana” will be one of the best performances of the theater’s repertoire.
Gerard Mosterd took on the production and choreography and even from the fragment of the rehearsal it became clear: finally, on stage in Odessa, Orff’s music will be adequately reflected in modern, rather complex and expressive choreography.
The second production, dedicated to the composer’s 125th anniversary, is not a renewed, but a completely new version. And admittedly, this is more successful than the previous one. Not least, of course, because the director (choreographer and director) Gerard Mosterd did not try to come up with some sort of his own story, but followed the author’s plan, the music, and created a hymn for the ever-changing Lot. Modern choreography, incredible plasticity continue to fascinate the viewer. The director managed to make practical jewels from the performance of the soloists and the corps de ballet.